Acentalarımız
ak yatirim

ak yatırım

ak yatırım
GÖNDER

Yasal Bilgiler

ak

Yasal Bilgiler

Zarar Olasılığınız

KAS İşlemleri Kar Zarar Oranı

...
Karda Olan Müşteri Zararda Olan Müşteri
%57,22 %42, 78

Likidite Sağlayıcılarımız

Ak Yatirim Menkul Değerler A.Ş'nin Kaldıraçlı Alım Satım İşlemleri için çalıştığı fiyat sağlayıcıların listesi aşağıdaki gibidir.

FİYAT SAĞLAYICI

YERLEŞİK OLDUĞU ÜLKE

Barclays Bank PLC

İngiltere

BNP Paribas

İngiltere

JP Morgan Chase Bank NA

İngiltere

Citibank

İngiltere

Commerzbank AG

İngiltere

Credit Suisse AG London

İngiltere

Deutsche Bank AG

İngiltere

Goldman Sachs International

İngiltere

Merrill Lynch International

İngiltere

Morgan Stanley and Co International PLC

İngiltere

Nomura International PLC

İngiltere

Royal Bank of Scotland

İngiltere

Societe Generale

İngiltere

UBS AG

İngiltere

Saxobank A/S (Sadece CFD Kontratları)

Danimarka

*Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş 'nin yukarıda yer alan kurumlarla hiçbir şekilde ortaklık bağı yoktur.

Reddedilen Emirler / Tüm Emirler

2017 yılı I. Çeyrek Oranı.
Reddedilen Emirler / Tüm Emirler %0.07727

Fiyat Sapmaları

Fiyat Sapmaları

Müşteri Şikayet Adedi / Müşteri oranı

2017 yılı - 1. Çeyrek Sonuçları
Bu Dönemdeki Müşteri Şikayeti Sayısı 0
Müşteri Şikayetlerinin Müşteri Sayısına Göre Oranı %0
Bu Dönemde İntikal Eden Şikayetlerden Çözümü Kavuşturulanlar 0
Bu Dönemde İntikal Eden Şikayetlerden Devam Edenler 0
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Ve Bu Kanun Kapsamındaki Haklarınız Hakkında Bilgilendirme Ve Beyan Formu

Güvenliğiniz ve özel hayatın gizliliği bizim için her zaman en önemli noktalardan biridir. Kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verilerin korunması amacıyla düzenlenen Kişisel Verilerin Korunması Kanunu yürürlüğe girdi. Hassasiyetle üzerinde durduğumuz Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hakkında sizleri de detaylı olarak bilgilendirmek isteriz. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKHK”) uyarınca, gerçek bir kişinin kimlik, iletişim, varlık, finansal ürünleri, yatırım ürünleri ve alışkanlıklarını, risk profili, tüketici alışkanlığına ilişkin bilgileri, (Bilanço, mizan, krediler, rating, skoring, harcamaları vb.), yatırım ve finansal ürünlere erişimde kullandığı yöntemlere ilişkin bilgiler (IP, mobil tel markası-modeli, tarayıcı tipi, versiyonu, ekranlar üzerindeki hareketleri, sosyal medya bilgisi vb.), şube kamera/telefon kayıtlarındaki ses ve/veya görüntü tipi bilgiler, ve Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş (“Ak Yatırım”) / Akbank T.A.Ş’nın (“Akbank”) müşteri ile imzaladığı sözleşmeler kapsamındaki işlemler sonucu edindiği müşterinin kimliğini belirleyici veya belirlenebilir hale getirmeye yarayan her türlü bilgi ve belge, kişisel veri kapsamındadır.

Ak Yatırım, Yatırım hizmetlerini tarafınıza sunabilmek için, söz konusu hizmetlerde emir iletimine aracı kurum Akbank olduğundan, tarafınız ile işbu Çerçeve Sözleşmesi imzalamaktadır.

Genel Müdürlük, Akbank ve Ak Yatırım Şubeleri, internet şubesi, demo hesaplar, çağrı merkezi, sosyal medya gibi kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamda, Ak Yatırım’ın sunduğu her bir ürün ve hizmetlerin tanıtım ve pazarlanabilmesi, bu ürün hizmet özelinde müşteri ile hukuki/ticari ilişki kurulabilmesi ve imzalanan sözleşme gereklerinin yerine getirilebilmesi, müşteriye hitap eden ürün gruplarının tespit edilebilmesi, müşteri ve sermaye piyasası ihtiyaçlarına yönelik geliştirme yapılabilmesi, yasalar ile belirlenmiş/sınırlanmış amaçlar dahilinde doğrudan müşteriden veya KKB, Risk Merkezi, MASAK gibi diğer resmi ya da doğrudan/dolaylı bağlı ortaklıklarından veya ana ortaklıklardan veya hizmet alıp verdiği gerçek ya da tüzel üçüncü kişilerden edinebildiği Kişisel Veriler Veri Sorumlusu sıfatı ile Ak Yatırım tarafından işlenebilecektir.

Sermaye Piyasası Kanunu, Bankacılık Kanunu, Ticaret Kanunu, Vergi Usül Kanunu, Masak mevzuatı gibi yasal düzenlemelerde yer alan müşterinin kimliği, adresi gibi erişim bilgilerini tespite ve yasal süreler dahilinde saklanmasına ilişkin düzenlemeler ile TSPB, BİST, SPK, MASAK, BDDK, TCMB, Hazine Müsteşarlığı gibi yasal otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyum gereği kişisel veriler Veri Sorumlusu olarak Şirketimiz ve Emir İletimine Aracılık anlaşması yaptığımız Akbank sistemlerinde kaydedilmekte, depolanmakta, korunmakta, sınıflandırılmakta, güncellenmekte ve yasal sınırlar dahilinde 3. Kişiler ile paylaşılabilmekte ve KVKHK’da sayılan şekillerde işlenebilmektedir. Ak Yatırım’ın sunduğu her bir ürün ve hizmetlerin tanıtım ve pazarlanabilmesi, bu ürün hizmet özelinde müşteri ile hukuki/ticari ilişki kurulabilmesi ve imzalanan sözleşme gereklerinin yerine getirilebilmesi, müşteriye hitaben eden ürün gruplarının tespit edibilmesi, müşteri ve yatırım ihtiyaçlarına yönelik geliştirme yapılabilmesi, gibi yasalar ile belirlenmiş/sınırlanmış amaçlar dahilinde kişisel verileri işleyebilmektedir.

Ak Yatırım nezdindeki kişisel veriler, müşteri bilgilerini istemeye kanunen yetkili Resmi merciler, BDDK, SPK, TCMB, MASAK gibi kamu tüzel kişileri, ana hissedarımız, doğrudan / dolaylı yurtiçi / yurtdışı iştirakler; faaliyetlerimizi yürütmek üzere hizmet alınan üçüncü taraflar, işbirliği yapılan kuruluşlar, program ortakları, ortak marka çalışması yaptığı taraflar ve onların işbirliği içinde olduğu üçüncü kişiler, yurtiçi / yurtdışı bankalar, finansal kuruluşlar ile amaç ile sınırlı ölçüde paylaşılmaktadır.

KVKHK gereğince, kişisel verilerinizin; işlenip işlenmediğini sorma, işlenmişse bilgi talep etme, işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, yurt içinde veya dışında aktarıldığı 3. Kişileri öğrenme, kişisel verilerin eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme, bu düzeltme işleminin bilginin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, yasal sınırlar hariç olmak üzere KVKHK’nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini isteme, aktarıldığı 3. kişilere silinme/yok edilme talebinizin bildirilmesini isteme, münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahip bulunmaktasınız.

İS-ABDP İnternet ve sözleşme dokümanı

İŞ SÜREKLİLİĞİ & ACİL VE BEKLENMEDİK DURUM PLANI BİLGİLENDİRME NOTU

Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş.'nin, acil ve beklenmedik durumlarda müşterilerine, diğer aracı kurumlara, piyasa katılımcılarına ve üçüncü taraflara karşı olan yükümlülüklerini yerine getirme koşullarını, yöntemlerini, karşı karşıya kalınabilecek her türlü istek ve beklentilerin yerine getirilmesi için alınması gereken önlem ve iş akışlarının tanımladığı "İş Sürekliliği & Acil ve Beklenmedik Durum Planı (İSABDP)" oluşturulmuş olup; bu plan Ak Yatırım Merkez / Akbank T.A.Ş. (Akbank) Merkez & Şube & Departmanlarını kapsamaktadır.

Ak Yatırım Merkez'de görevli tüm personel, İSABDP kapsamında, kendi birimleri ile ilgili işleyiş ve işlemlerin aksatılmadan yürütülmesinden sorumlu tutulmuştur. İSABDP'nin uygulanması ve gerekli koordinasyonun sağlanması için oluşturulacak Acil ve Beklenmedik Durum Komitesinin işleyişinden, Ak Yatırım Genel Müdürü ile Denetim Grubu Başkanı, müteselsilen sorumlu kılınmışlardır.

UYGULAMA

Ak Yatırım'ın acil ve beklenmedik durum karşısında, iş sürekliliğinin sağlanması, müşteri & 3. taraf mağduriyeti olmaksızın faaliyetlerinin devam edebilmesini teminen, mevcut mevzuat uyarınca tutmakla yükümlü olunan her türlü mali tablo ve kayıtlar elektronik ortamda yedekleri alınarak; basılı olarak tutulan her türlü kıymetli evrak ise, yangın, sel vb. afete karşı korumalı dolaplarda saklanmaktadır. Ak Yatırım faaliyetlerinin aralıksız sürdürülebilmesine yönelik bilgi işlem sistemlerinin devamlılığının sağlanmasını teminen ise, Ak Yatırım merkezde kullanılan tüm bilgi işlem sistemlerinin bir yedeği Akbank tarafından belirlenen bir merkezde tutulmaktadır.

Ak Yatırım Operasyon Müdürlüğü, kıymetli evrakların korunması hususunda gereken önlemleri almış olup; buna ek olarak, kıymetli evrakı teminat altına almak için her yıl Mali İşler Müdürlüğü tarafından sigorta yaptırılmaktadır. Herhangi bir acil durumda, şirketin işlem yaptığı piyasalar itibarıyla Takas yükümlülüklerinin yerine getirilebilmesi için Takasbank ve MKK binalarında bulunan bilgisayarlar kullanılacaktır. Pay borcunun kapatılması, sermaye arttırımlarının hak sahiplerine dağıtımı vb. işlemler için MKK; tahvil-bono, VİOP teminat yatırma çekme vb. işlemler için Takasbank ekranları kullanılacaktır. Müşterilerin nakit varlıklarını transfer etmek istemeleri durumunda Akbank T.A.Ş. tarafından gereken destek verilecektir.

Ak Yatırım'ın kullanmakta olduğu Gendeks sistemince kullanılan sunucular Akbank Sabancı Center lokasyonunda bulunmaktadır. Sabancı Center lokasyonunda olası bir felaket durumunda, müşterilerin ve 3. kişilerin etkilenmemesi için Gendeks sisteminin data kaybı olmadan çalıştırılır duruma getirilmesi öncelikli görev addedilmiş ve gereken tedbirler alınmıştır. Bu kapsamda ilgili birimlerce "Kritik Faaliyetler Listesi", "Kullanılan Sunucu Listeleri" ve "Sunucu Geçişleri Listeleri", kesinti süresince görev yapacak "Kritik Personel Listeleri", iş faaliyetlerinin manuel olarak sürdürülebilmesi için "Kritik Ekipmanlar", "BT Kritik Server Ekipmanları ve Ses Kayıt Sistemi Ekipmanları Listesi" ile "Teknoloji Birimi İŞ Sürekliliği Formları" daima güncel ve ihtiyaç halinde "Acil ve Beklenmedik Durum Komitesi"nin koordinasyonunda devreye alınmak üzere hazır halde tutulmaktadır. Kesinti süresince, tüm Departman Müdürleri, Acil ve Beklenmedik Durum Komitesi ile irtibatta olup, belirlenen kritik faaliyetler belli bir düzen çerçevesinde yürütülmeye devam edecektir.

Acil ve beklenmedik durum karşısında, müşteri & 3. tarafların olumsuzluklardan en az düzeyde etkilenmesini teminen Ak Yatırım personelinin görev yapacağı Olağanüstü Durum Lokasyonu (O.D.L.), Akbank Bankacılık Merkezi (ABM) / Gebze adresidir. Ak Yatırım Genel Müdürlük Birimlerinin tamamının 1. Derece O.D.L.'ye sevkinin mümkün olmadığı durumlarda ise; tüm merkez ve merkez dışı örgütlerinde aşağıda değinildiği şekliyle organizasyonel değişiklikler yapılacak, belirlenen alternatiflere süratle yönlendirmeler gerçekleştirilecektir.

Ak Yatırım Merkez Örgütleri

Ak Yatırım

Alternatif Birim

Kurumsal Satış & Trading & Uluslararası Piyasalar

Akbank Özel Bankacılık

Yurt İçi Satış

Akbank Direkt / 444 25 25

Hazine & Türev Ürünler & Yatırım Danışmanlığı

Akbank Hazine

Takas Operasyon & Muhasebe Departmanları

Akbank Operasyon Merkezi

Bilgi Teknolojileri

Akbank Bilgi Teknolojileri

Kurumsal Finansman

Kurumsal Bankacılık

Kredili Menkul Kıymetler (KMK)

Akbank Krediler Birimi

Araştırma

Akbank Ekonomik Araştırmalar Birimi

Denetim Grubu

Akbank Teftiş Kurulu Başkanlığı

İnsan Kaynakları

Akbank İnsan Kaynakları

Emir İletimine Aracılık Eden Akbank Şubeleri

Ak Yatırım'a emir iletimine aracılık eden Akbank Şubeleri'nde karşı karşıya kalınabilecek herhangi bir acil ve beklenmedik durumda, ilgili şube kendisine en yakın Akbank Şubesi'nden faaliyetine devam edecektir.

Acil ve beklenmedik durum karşısında, müşterilerimizin mağdur olmamasını teminen, öncelikli olarak acentemiz Akbank'ın Çağrı Merkezi, İnternet Şubesi ve Müşteri Hizmetleri birimlerine kanalize edilmesi esastır. Müşterilerin talebi halinde, diledikleri Aracı Kurum'a nakit & menkul kıymet virmanlarının gerçekleştirilerek mağdur edilmemeleri için gerekli önlemlerin alınması öncelikli hizmetler arasındadır. Bu husus Ak Yatırım'ın faaliyetine devam edilemeyeceği yönünde bir karar alınması durumunda da öncelikli olarak uygulamaya sokulacaktır.

İşbu "Bilgilendirme Notu", Ak Yatırım hesabı açan her müşteriye, acil ve beklenmedik durumlarda, iş sürekliliğinin nasıl sağlanacağı, bu süreçteki iş adımları ve uygulama prosedürlerinin neler olacağı hususlarında özet bilgilendirme vermek amacıyla oluşturulmuş olup; aynı zamanda Ak Yatırım'ın www.akyatirim.com resmi internet sitesinde de online olarak ilan edilmektedir.

Çıkar Çatışması Politikası

AMAÇ: Sermaye Piyasası Kurulu'nca çıkarılan mevzuata göre hazırlanmış olan bu Çıkar Çatışması Politikası (Politika) ile müşterilerimizle olası çıkar çatışması alanlarının, her bir yatırım hizmet ve faaliyeti ile yan hizmetler için müşterilerin çıkarlarına aykırı olabilecek olası durumların, bu durumların önlenmesi için alınacak tedbirlerin ve çıkar çatışmalarının önlenemediği durumlarda izlenecek süreçlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır.

KAPSAM: Bu politika, Akbank T.A.Ş. tüzel kişiliği ile iştiraki Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Ak Portföy Yönetimi A.Ş., grup şirketleri, ortakları, çalışanları, yöneticileri ve bunlarla doğrudan ya da dolaylı olarak ilişkili bulunan kişiler ile müşterileri arasında doğabilecek çıkar çatışmalarını kapsamaktadır.

GENEL ESASLAR: Çıkar çatışması genel olarak güven duyulması gereken bir konumda bulunan herhangi bir kimsenin göreviyle ilgili çıkar ile kişisel çıkarı arasındaki çatışma durumudur.

Personelimizin çalışmaları sırasında ortaya çıkabilecek çıkar çatışmalarından uzak kalması, dürüstlük ve tarafsızlıklarını etkileyebilecek hiç bir müdahaleye imkân vermemesi esastır. Çalışanlarımız, yatırım hizmet ve faaliyetleri ile yan hizmetleri sunarken müşterilerinin çıkarını ve piyasanın bütünlüğünü gözeterek adil ve dürüst davranırlar.


Sermaye piyasalarıyla ilgili her işlemde çalışanlarımız gerekli özen ve dikkati göstermek zorundadır.

Çıkar çatışmasına ilişkin olarak bu politika dokümanı ile öngörülen esaslar, mevzuata aykırı iş ve işlemlerin yapılması sonucunu doğuracak şekilde kullanılamaz.

Kuruluşumuz, müşterileri ile olan ilişkilerinde kendisi, ortakları, çalışanları, yöneticileri ve bunlarla doğrudan ya da dolaylı olarak ilişkili bulunan kişiler ile müşterileri arasında veya bir müşterisi ile başka bir müşterisi arasında çıkabilecek çıkar çatışmalarını önleyecek bir organizasyon yapısı oluşturmuştur. Çalışanlarımıza mesleki ve kişisel gelişimleri için gerekli olan ortam ve şartlar sağlanır.

Piyasanın işleyişinden kaynaklanan makul nedenlerden dolayı çıkar çatışmasının önlenememesi durumunda, Kuruluşumuz ile müşterilerimiz arasında ortaya çıkabilecek çıkar çatışmalarının içeriği ve nedenleri hakkında, ilgili faaliyet veya hizmeti sunmadan önce müşteriler yazılı olarak bilgilendirilir ve bilgilendirilme yapıldığına dair müşteri imzası alınır.

Kuruluşumuz, objektif iyi niyet kurallarına aykırı olarak müşterilerinden biri veya birden fazlası lehine, diğerleri aleyhine sonuç verebilecek işlemlerde bulunamaz.

Müşteri emirlerinin yerine getirilmesinde herhangi bir kişi ya da kuruluşa öncelik tanınmaz. İlgili SPK mevzuatı gereğince zaman önceliği kuralı uygulanır.

Sermaye piyasası işlemlerinin müşteriye sunulmasında Kuruluşumuz, sermaye ortaklığı bağı olan diğer tüm finansal kuruluşla çıkar çatışmasını önlemede birlikte hareket eder.

Ayrıca Kuruluşumuz;

  • Müşteri aleyhine mali kazanç elde edecekleri veya mali kayıptan kurtulacağı,
  • Müşterinin bir çıkarı olmadığı halde müşteriye sunulan hizmet ve faaliyetten çıkar elde edeceği,
  • Bir müşteri ya da müşteri grubunun diğer bir müşteri veya müşteri grubuna tercih edilmesi sonucunda çıkar elde edeceği,
  • Müşteriye sunulan hizmet ve faaliyet nedeniyle müşteri dışında kalan başka bir kişiden standart ücret ve komisyon dışında mali kazanç elde edeceği

durumları engellemek üzere sistemlerini ve uygulamalarını oluşturmuştur.

Müşterilerin sermaye piyasası araçlarıyla ilgili alım veya satım emirlerini karşı taraf olarak Kuruluşun yerine getirmesi faaliyeti olan portföy aracılığı kapsamında, sunulan hizmet ya da ürünün niteliği gereği müşterinin zarar etmesi ve karşı taraf olan Kuruluşun kar elde etmesi mümkündür.

Yetkili kuruluş, yatırım danışmanlığı faaliyeti sırasında sunulan yorum ve tavsiyelerin objektifliğini etkilemesi muhtemel nitelikteki tüm ilişki ve koşulları, özellikle yorum ve tavsiyenin ilgili olduğu sermaye piyasası aracına ilişkin önemli finansal çıkarlarını veya ihraççı ile olan önemli çıkar çatışmalarını müşteriye açıklamakla yükümlüdür. Söz konusu yükümlülük, Kuruluş ile istihdam ilişkisi doğuracak bir sözleşme çerçevesinde veya herhangi bir sözleşme olmaksızın çalışan ve tavsiyenin hazırlanmasına katılan tüm gerçek veya tüzel kişiler için de geçerlidir. Sunulan yorum ve tavsiyelere konu ihraççı ile Kuruluşun karşılıklı olarak ödenmiş sermayelerinde veya oy haklarında %1 veya daha fazla oranda sahip oldukları paylara, sahip oldukları yönetim imtiyazına, aralarındaki kredi sözleşmesi, kira kontratları gibi diğer önemli finansal ilişkilere ilişkin bilgilerin müşteriye açıklanması zorunludur.

Olası çıkar çatışmalarının önlenmesi için kabul edilen tedbirler ile çıkar çatışmalarının önlenemediği durumlarda takip edilecek süreç:

a) Bilgi Akışının Önlenmesi ve Yönetilmesi

Kuruluş içinde veya şirketler topluluğunun üyeleri arasında bilgi akışının önlenmesi veya yönetilmesi amacıyla, işlemler sadece bu konuda yetkilendirilmiş personel tarafından gerçekleştirilir.

Bilgi güvenliği konusunda genel güvenlik kavramlarının yanı sıra, bilgilerin gizliliğinin, bütünlüğünün ve erişebilirliğinin sağlanması amacıyla “Bilgi Güvenliği Yönetmeliği” ve “Bilgi Güvenliği Uygulama Esasları” hazırlanmıştır.

Kuruluşumuz, müşterilerine ait kimlik bilgilerini ve faaliyetleri dolayısıyla öğrendiği her türlü bilgiyi, bu konuda kanunen açıkça yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklamaz, elde ettiği bilgileri kendisi veya üçüncü bir tarafın menfaati doğrultusunda kullanmaz.

Kuruluşumuzun yetkili olduğu diğer tüm hizmet ve faaliyetler ile yan hizmetlerden dolayı müşterilerimizin çıkarlarına aykırı olabilecek olası durumları engellemek amacıyla; hizmet verilen müşteri bilgileri Portföy Saklama Şubesi'nde ayrı bir sistem üzerinde tutulmaktadır.

Saklama hizmeti verilen müşteri bilgilerine Portföy Saklama Şubesi bünyesinde çalışan personel haricinde erişim imkânı bulunmamaktadır. Buna ek olarak denetim, raporlama ve bilgi işlem amaçlı olarak sınırlı sayıda yetkiliye görüntüleme amaçlı erişim yetkisi verilmektedir.

Diğer saklama hizmetleri ile ilgili işlem yapma yetkisi, çalışanlarımızın görev ve unvanlarına göre belirlenmiş yetkilendirme çerçevesinde verilir.

Saklama hizmeti kapsamında elde edilen müşteri bilgilerinin diğer hizmet birimlerine karşı güvenliğinin korunması için fiziki ve sistemsel olarak her türlü tedbir alınmıştır.

b) Gözetim Tedbirleri

Çıkar çatışması yaşanabilecek birimler ile bu birimlerde çalışanların gözetimi Kuruluşumuzun her bir birimindeki idareciler tarafından takip edilir. İnceleme ve soruşturmalar, ilgili iş akışları doğrultusunda Teftiş Kurulu Başkanlığı / Denetim Grubu Başkanlığı'nca yapılır.

Çalışanlarımız, müşterilerimiz ve Kuruluşumuz arasında doğabilecek her türlü anlaşmazlık ve çıkar çatışmasını engellemek amacıyla Etik İlkeler oluşturulmuştur. Çalışma prensipleri ve müşterilerle ilişkiler bu kapsamda yürütülür.

Kuruluşumuz kendisi ya da ihraççı, borsa ya da resmi kuruluş gibi 3. kişiler adına komisyon, iskonto ve benzeri bir menfaat sağlıyorsa, bu durumu müşterisine hizmet sunmadan önce açıklar.

Sermaye piyasası işlemlerine ilişkin denetime yetkili resmi kuruluşlar ve bağımsız denetim şirketlerince belirlenen olumsuzluklar, ilgili birimlerce öncelikli olarak değerlendirilerek sonuçlandırılır.

c) Çıkar Çatışmasına Konu Olan Birimlerde Çalışanların Ücretlendirilmesi

Çalışanlarımıza verilecek ücretler Kuruluşumuzun etik değerleri, iç dengeleri ve stratejik hedefleri ile uyumludur. Tüm çalışanlar, hiçbir ayrım gözetmeksizin üstlendikleri sorumluluklar dikkate alınarak ücretlendirilir.

Başarılı olan personelin ödüllendirilmesi sağlanır.

d) Görev Yerlerinin Çıkar Çatışmasına Yol Açmayacak Şekilde Belirlenmesi

Hedeflere ulaşmak için ihtiyaç duyulan işin niteliğine uygun yetkinlikte insan kaynağı temin edilir.

Kişilerin görev yerlerinin belirlenmesinde Birimlerle irtibat halinde çalışılır.

Her türlü çıkar çatışması oluşturabilecek faktörün göz önünde bulundurulması prensibiyle; yetkin insan kaynağının, doğru pozisyona, doğru zamanda yerleştirilmesi esastır.

Çıkar Çatışmasının Önlenemediği Durumlarda Takip Edilecek Prosedürler:

Bir çıkar çatışmasının çözümü için alınacak aksiyonların, ilgili çalışanın görev tanımında yer alan yetkilerini aşması halinde, konu derhal bir üst yöneticiye iletilir. Üst yöneticinin gerekli aksiyonu almaması durumunda çalışanlar durumu daha üst görev seviyelerindeki yöneticilere aktarmalıdır.

Yöneticiler, söz konusu çatışmanın doğruluğunu araştırarak çıkar çatışmasının giderilmesini temin eder ve benzeri çıkar çatışmalarının tekrarlanmaması için gerekli tedbirleri alır.

Gerekli durumlarda gözetimden sorumlu birimlerce inceleme gerçekleştirilir ve gereken önlemler alınır.

Kuruluşumuza iletilen tüm şikâyetler değerlendirilerek süresi içinde müşterilere dönüş yapılır.

Genellik arz eden şikâyetler değerlendirilerek aksiyon alınması sağlanır.

SORUMLULUKLAR:

Kuruluşumuzun ilgili sermaye piyasası işlemlerine aracılık eden bölümlerinin görev ve sorumlulukları kurumun organizasyon yapısı çerçevesinde belirlenmiştir.

Görev tanımları ve organizasyon yapıları kuruluşların iç iletişim kanallarında yayınlanmakta ve gerektiğinde güncellenmektedir.

YÜRÜRLÜK:

Yönetim Kurulu'nun onayı ile yürürlüğe girmiş olan Çıkar Çatışması Politikası, yine Yönetim Kurulu onayı ile değiştirilebilir.

Ak Yatırım hesabına gönderilen nakit tutarların müşteri hesabına ve elektronik işlem platformuna yansıtılmasına ilişkin esaslar

MÜŞTERİ, Akbank T.A.Ş. Şubeleri veya Akbank İnternet Şubesi aracılığıyla Akbank nezdinde bulunan Türk Lirası veya döviz hesaplarında bulunan nakdini Ak Yatırım hesabına aktarabilecektir. MÜŞTERİ, pay senedi, yatırım fonu, borçlanma araçları, ters repo ve para piyasası işlemleri gibi sermaye piyasası işlemlerinde kullanmak üzere serbest hesabına nakit aktarım yapabileceği gibi, Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası, Kaldıraçlı Alım ve Satım İşlemleri, Yurt Dışı Pay Senedi ve Yurt Dışı Türev işlemleri için bu kanalları kullanarak Ak Yatırım nezdindeki ilgili teminat hesaplarına da aktarım yapabilecektir.

Akbank nezdinde hesabı bulunmayan veya olsa bile başka bir yatırım kuruluşundaki nakdini Ak Yatırım hesabına transfer etmek isteyen MÜŞTERİ, AK YATIRIM’ın Akbank T.A.Ş nezdinde açılmış Türk Lirası veya Döviz mevduat hesaplarına transfer yaparak yatırım hesabına para aktarabilir. MÜŞTERİ, transfer işleminde kullanılacak hesap numaralarını Ak Yatırım Genel Müdürlük ve Şubelerini arayarak müşteri temsilcilerinden temin edebilir. Transfer talimatında, “Lehdar” kısmına alacak hesap sahibi “Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş.” şeklinde belirtilmeli ve açıklama olarak MÜŞTERİ’ye ait Ad Soyad / Unvan ile Ak Yatırım hesap numarası yazılmalıdır. Bu şekilde yapılan transferle yatırım hesabına gelen tutar serbest bakiye olarak yaratılacak olup, işlem yapılmak istenen sermeye piyasası işlemi teminat hesabında bakiye gerektiriyorsa, MÜŞTERİ tarafından müşteri temsilcisine talimat verilerek ilgili teminat hesabına aktarımı sağlanmalıdır. Teminat hesaplarına yapılan aktarımlar mevcut entegrasyon sayesinde ilişkili olduğu elektronik işlem platformuna da otomatik olarak yansımaktadır.

Yetki Belgesi

Şirketimizin 19.10.2015 tarihinde yapılan KAP açıklaması ile “Yatırım Hizmetleri ve Yatırım Kuruluşları Tebliğleri" uyarınca Şirketimizin faaliyet izinlerinin yenilenerek "geniş yetkili aracı kurum" olarak yatırım hizmet ve faaliyetlerinde bulunmasına izin verildiği kamuya duyurulmuştur. Sermaye Piyasası Kurulu’nun 04.11.2015 tarih ve 32992422-205.03.03-E.11828 sayılı yazısı ile “Geniş Yetkili Aracı Kurum” yetki belgesi tarafımıza ulaşmıştır.

27.10.2015 tarih ve G-014 (300) sayılı “Geniş Yetkili Aracı Kurum” belgemiz ile yetkili olduğumuz “Yatırım hizmet ve faaliyetlerine ilişkin tablo”ya aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.

Risk Bildirim Formları
Kamuyu Aydınlatma Formu

Detaylı bilgi için tıklayın.

e-Cas Uygulaması Hakkında Duyuru

Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) tarafından geliştirilen yatırımcı bilgilendirme hizmetleri kapsamında, yatırımcıların MKS (Merkezi Kaydi Sistem)'inde yer alan hesaplarında hareket oluşması halinde anlık olarak SMS ve elektronik posta ile bilgilendirilmelerini ve böylece hesaplarındaki pay senetlerine ilişkin olası hata veya suistimallerin yatırımcılar tarafından işlem anında farkedilmesini ve oluşabilecek risklerin azaltılmasını amaçlayan e-CAS (Electronic Customer Alert System) sistemi 05.10.2009 tarihinde devreye alınmıştır. (Yatırımcının tercihine dayalı olarak işleyen e-CAS Bilgilendirme Aşaması )

Yerli yatırımcıların kendilerine ait olmayan başka bir hesaba rehin tesisi veya teminat amaçlı pay senedi çıkış işlemlerinin engellendiği e-CAS Engelleme Aşaması ise 03.10.2011 tarihinde uygulamaya alınmıştır. ( e-CAS Engelleme Aşaması )

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından MKK’ya yapılan bildirimde, 01.07.2015 tarihini takip eden dönemde, e-CAS uygulamasının Genişletilmiş Engelleme Aşaması ’na yönelik olarak kurul kararı alınabileceği ifade edilmiştir. Uygulamanın 01.07.2015 tarihinden itibaren devreye alınması durumunda, e-CAS uygulamasına kaydolmamış yerli yatırımcıların kendilerine ait olmayan başka bir hesaba kayden izlenen tüm kıymetler için Borsa içi ve Borsa dışındaki satış işlemleri, kıymet transferi, şartlı virman, rehin/teminat aktarımları, ödünç pay senedi piyasasında ödünç verme, EMKT’ye (Elektronik Menkul Kıymet Transferi) devir işlemleri ve VİOP (Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası) opsiyon kıymet ödeme işlemleri MKS’de yapılamayacaktır.

e-CAS uygulamasına kaydolmuş yerli yatırımcıların sözkonusu işlemlerine MKS tarafından izin verileceği gibi, kayıtlı yatırımcıların hesaplarında gerçekleşen çıkış yönlü her türlü işlem (yatırım fonu katılma belgeleri işlemleri hariç) hakkında e-posta ve talep etmesi durumunda SMS ile anlık bilgilendirme yapılacaktır.

Bu kapsamda YATIRIMCILARIN 01.07.2015 TARİHİNE KADAR e-CAS UYGULAMASINA KAYIT YAPTIRMALARI GEREKMEKTEDİR.

e-CAS uygulamasına kaydolunmasına ilişkin bilgiler www.mkk.com.tr adresinde Bilgi Merkezi - Kılavuzlar bölümünde yer almaktadır. Detaylı bilgi almak isteyen yatırımcılar 444 0 655 no.lu MKK Yatırımcı Çağrı Merkezini arayabilirler.

MKK sicil ve şifre bilgisine sahip olmayan yatırımcılar Müşteri Temsilcileri veya hesaplarının bağlı bulunduğu Akbank T.A.Ş. şubelerine başvurabilirler.

Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş. Yatırım Fonlarına Uygulanan Yönetim Ücreti ile Fon Giriş Çıkışlarında Uygulanan Komisyon Bilgisi

Detaylı bilgi için tıklayın.

Pay Senetleri Gruplandırması Hakkında

Detaylı bilgi için tıklayın.

ABCD Listelerinde yer alan paylar

Detaylı bilgi için tıklayın.

Kaydileşmeyen menkul kıymetler hakkında yatırımcıları bilgilendirme notu

SERMAYE PİYASASI KANUNU GEÇİCİ 6. MADDE DÜZENLEMELERİ HAKKINDA YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME NOTU

6111 sayılı “Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Ve Diğer Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" ile değişen Sermaye Piyasası Kanunu’nun (Kanun) geçici 6’ıncı maddesi 3. fıkrası ve eklenen 4. fıkrası gereğince kayden izlemenin başladığı tarihi izleyen yedinci yılın sonuna kadar hak sahibi adına teslim edilmeyen pay senetleri ve senetlerden doğan haklar ilgili ihraçcıya intikal edecek, yatırım fonları ise kayden iptal edilecektir. Yedi yıllık sürenin başlangıcına esas kayden izlemeye geçiş tarihleri pay senetleri için ihraçcı, yatırım fonları için fon bazında Merkezi Kayıt Kuruluşu’´nun web sitesinde (www.mkk.com.tr) döküman kütüphanesi / Listeler / Geçici 6 İntikal Listesi adresinde yayınlanmaktadır.

Bilgilerinize sunarız.

AK YATIRIM MENKUL DEĞERLER A.Ş.

Borsa İşlemlerinin Açık, Düzenli ve Dürüst Şekilde Gerçekleşmesine Aykırı Mahiyetteki Fiiller

BIST'DE BORSA İŞLEMLERİNİN AÇIK, DÜZENLİ VE DÜRÜST ŞEKİLDE GERÇEKLEŞMESİNE AYKIRI EMİR VE İŞLEMLER İLE BU NİTELİKTEKİ EMİRLERİ VEREN VEYA İŞLEMLERİ YAPAN YATIRIMCILARA UYGULANACAK TEDBİRLER HAKKINDA BIST'NİNİ 395 SAYILI GENELGESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME

BIST'de borsa işlemlerinin açık düzenli ve dürüst bir şekilde gerçekleştirilmesine aykırı nitelikteki emirlerin ve işlemlerin açık bir şekilde tanımlanması, gözetim veya denetim faaliyetleri sırasında bu nitelikte emir verdiği veya işlem yaptığı tespit edilen yatırımcılara BIST tarafından uygulanacak tedbirlere ilişkin BIST'nin yayınladığı 27.06.2012 tarihli Genelge'nin yatırımcıyı ilgilendiren kısmı aşağıda sunulmuş olup, pay senedi işlemlerinizde göz önünde bulundurulmasını rica ederiz.

I- Borsa İşlemlerinin Açık, Düzenli ve Dürüst Şekilde Gerçekleşmesine Aykırı Mahiyetteki Fiiller:

Sermaye Piyasası Kanunu'nun 47 nci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (2) numaralı bendinde düzenlenen manipülasyon fiili ile BIST Yönetmeliğinin 24'üncü maddesinde tanımlanan yapay fiyat ve piyasa fiillerine ilişkin hükümler saklı olmak üzere, aşağıda belirtilen nitelikte verilen emirler ve yapılan işlemler, Borsa işlemlerinin açık, düzenli ve dürüst bir şekilde gerçekleşmesine aykırı mahiyette emirler ve işlemler olarak kabul edilir.

a) Kendinden kendine işlemler:

Bir seans boyunca, o seanstaki BIST Hisse Senetleri Piyasası ortalama sözleşme sayısının yüzde 50'si veya üzerinde işlem gerçekleşen herhangi bir pay senedinde;

1) Yatırımcının kendinden kendine gerçekleştirdiği sözleşme sayısının aynı payda gerçekleşen toplam sözleşme sayısına oranının yüzde 25 ve üzerinde olması,
2) Yatırımcının kendinden kendine gerçekleştirdiği toplam işlem miktarının , aynı payda gerçekleşen toplam işlem miktarına oranının yüzde 25 ve üzerinde olması,
3) Yatırımcının kendinden kendine gerçekleştirdiği sözleşme sayısının payda gerçekleşen toplam sözleşme sayısına oranı ile yatırımcının kendinden kendine gerçekleştirdiği toplam işlem miktarının payda gerçekleşen toplam işlem miktarına oranının aritmetik ortalamasının [yukarıda (1) ve (2) numaralı alt bentlerde belirtilen oranların ortalamasının ] yüzde 40 ve üzerinde olması

koşullarının bir arada gerçekleşmesi.

b) Parçalanmış aktif emirlerle gerçekleştirilen işlemler:

Bir seans boyunca herhangi bir payın sırasında, yatırımcının ;

1) Verdiği emirleri tek seferde karşılayacak yeterlikte pasifte bekleyen emir var iken, 30 saniye veya daha kısa süre içerisinde, en az 5 sözleşme yaratacak şekilde işleme dönüşen aynı yönlü, aynı veya daha iyi fiyatlı aktif emirler iletmesi,
2) (1) numaralı alt bentte belirtilen işlem kalıbının bir seans boyunca 25 kez ve daha fazla tekrar etmesi ve tekrar eden bu nitelikteki kalıplarda gerçekleşen sözleşme sayılarının aritmetik ortalamasının en az 25 adet olması,
3) (2) numaralı alt bentte belirtilen nitelikteki sözleşmelerin sayısının, aynı payda gerçekleşen toplam sözleşme sayısına oranının yüzde 40 ve üzerinde; kendisi tarafından iletilip işleme dönüşen toplam aktif emir sayısına oranının ise yüzde 80 ve üzerinde olması,

koşullarının bir arada gerçekleşmesi.

Özel emirler ve maksimum lot miktarlı emirler parçalanmış aktif emir olarak dikkate alınmaz.
Bu maddenin (a) ve (b) bentlerinde ve Genelgenin 5 inci maddesinde belirlenen emir ve işlemlere ilişkin oran, miktar, sayı ve sürelere uymamakla birlikte, yatırımcının; yapılan düzenlemeyi dolanacak biçimde ve süreklilik arz edecek şekilde, bu oran, miktar, sayı ve sürelere çok yakın bir tarzda emir vermesi ve işlem yapması da Borsa işlemlerinin açık, düzenli ve dürüst gerçekleştirilmesine aykırı mahiyette emir ve işlemler kapsamında değerlendirilerek gerekli tedbirler uygulanır.

Yukarıda sayılan emir ve işlem kalıpları dışında başkaca emir ya da işlem kalıplarının piyasa bozucu bir tarzda kullanılır hale geldiğinin görülmesi durumunda, BIST bu nitelikteki emirler ve işlemleri de Borsa işlemlerinin açık, düzenli ve dürüst bir şekilde gerçeklemesine aykırı mahiyette emirler ve işlemler olarak tanımlayabilir.

II- Uygulanacak Tedbirler:

Borsanın gözetim ve denetim faaliyetleri sonucunda yapılan tespitlere istinaden ya da Sermaye Piyasası Kurulu'nun yazılı talebine bağlı olarak 4 üncü maddede belirtilen fiilleri işlediği anlaşılan yatırımcılara BIST tarafından aşağıdaki tedbirler sırasıyla uygulanır:

a) Yatırımcının bilgilendirilmesi:

Bu Genelgenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren, Genelgenin 4 üncü maddesinde belirtilen fiilleri ayrı ayrı ya da birlikte, herhangi 90 günlük bir dönemde en az 3 kez işleyen yatırımcı, bu fiillerinin borsa işlemlerinin açık, düzenli ve dürüst bir şekilde gerçekleştirilmesine aykırı mahiyette emirler ve işlemlerden olduğu ve bu tür fiillerinin devamı halinde bu Genelgede belirtilen diğer tedbirlerin sırasıyla uygulanacağı hususlarında bir defaya mahsus olmak üzere yazılı olarak bilgilendirilir.

b) Yatırımcının kimlik veya unvan bilgilerinin ilan edilmesi:

Yukarıda (a) bendinde bahsi geçen bilgilendirme yazısının yatırımcıya tebliğ edildiği tarihten sonra ve her halükarda bilgilendirmeye mesnet teşkil eden durumun oluştuğu tarihten itibaren 30 gün geçtikten sonra, yatırımcının 4'üncü maddede belirtilen fiilleri ayrı ayrı ya da birlikte, herhangi 90 günlük bir dönemde en az 3 kez tekrar işlemesi halinde, kimlik veya ünvan bilgileri genel mektup ile ilan edilir ve Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) duyurulur.

c) Yatırımcıya brüt takas uygulaması getirilmesi:

Yatırımcının ünvan veya kimlik bilgilerinin KAP 'ta ilan edildiği tarihten sonra, 4'üncü maddede belirtilen fiilleri ayrı ayrı ya da birlikte herhangi 30 günlük bir dönemde en az 3 kez tekrar işlemesi halinde, ilgili yatırımcıya tüm pay senetlerinde geçerli olmak ve tedbirin KAP' ta duyurulduğu tarihi takip eden ilk gün gerçekleşen işlemlerden başlamak üzere 15 gün süreyle brüt takas uygulaması getirilir. Brüt takas uygulanan gerçek ve tüzel kişi yatırımcıların kimlik ve unvan bilgileri ile tedbirin uygulanma süresi, genel mektup ile ilan edilir ve KAP' ta duyurulur.

Brüt takas, bir yatırımcının aynı gün içinde gerçekleştirdiği tüm alış ve satış işlemlerine ilişkin takas yükümlülüklerinin netleştirmeye (mahsup) tabi tutulmaksızın takas gününde ayrı ayrı yerine getirilmesini ifade eder.

Brüt takas uygulaması kapsamına alınmış olan yatırımcıların takas işlemleri BIST Takas ve Saklama Bankası A.Ş. tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde yerine getirilir.

d) Yatırımcıya önceden depo şartı uygulanması:

Brüt takas uygulaması kapsamına alınan bir yatırımcının, söz konusu tedbirin ilan tarihinden sonra, 4 üncü maddede belirtilen fiilleri ayrı ayrı ya da birlikte herhangi 30 günlük bir dönemde en az 3 kez tekrar işlemesi halinde, ilgili yatırımcıya tüm pay senetlerinde geçerli olmak üzere, tedbirin KAP' ta duyurulduğu tarihi takip eden ilk günden itibaren 30 gün süreyle önceden depo şartı getirilir. Önceden depo şartı getirilen gerçek ve tüzel kişi yatırımcıların kimlik ve unvan bilgileri ile tedbirin uygulanma süresi, genel mektup ile ilan edilir ve KAP' ta duyurulur.
Önceden depo şartı; bir alım satım emri verildiğinde, emir konusu nakit veya pay senetlerinin, yatırımcının emri verdiği üye nezdindeki hesaplarında bulunuyor olması veya emrin verildiği anda üyeye peşinen tevdi edilmesi zorunluluğunu ifade eder.

Üyeler, önceden depo şartı uygulaması kapsamına alınmış olan müşterileri tarafından gün boyunca verilen alım veya satım emirlerini borsaya iletmeden önce; alım emirleri için, emrin teklif edilen fiyat üzerinden parasal karşılığının üye nezdindeki ilgili müşteri hesaplarında, satım emirleri için ise emir konusu pay senedi miktarının tamamının Merkezi Kayıt Kurulu A.Ş. nezdindeki üye alt hesaplarında bulunmasını sağlamakla yükümlüdürler.

Verilen emirler geçerliliğini sürdürdüğü müddetçe depo edilen nakit ya da pay senetlerinin söz konusu hesaplarda tutulması zorunludur.

İletilen emirlerin işleme dönüşmesi halinde, alım emirlerinde gerçekleşen alım işlemi tutarına tekabül eden nakit, satım emirlerinde ise satılan miktar kadar pay senedi takas yükümlülüğü yerine getirilene kadar ilgili hesaplarda tutulmaya devam edilir. Depo edilen nakit ve pay senetleri, takas işlemleri tamamlanana kadar müşteri tarafından iletilen yeni bir emrin karşılığında önceden depo edilmesi gereken nakit ya da pay senedi olarak değerlendirilemez. Benzer şekilde, takas gününde yatırımcının hesabına geçecek olan nakit veya pay senetleri de önceden depo şartı kapsamında dikkate alınmaz.

e) Yatırımcı emirlerinin geçici süreyle kabul edilmemesi (boykot):

Önceden depo şartı uygulaması kapsamına alınan bir yatırımcının söz konusu tedbirin ilan tarihinden sonra, Genelgenin 4 üncü maddesinde belirtilen fiilleri ayrı ayrı ya da birlikte herhangi 30 günlük bir dönemde en az 3 kez tekrar işlemesi halinde, ilgili yatırımcı tedbirin KAP' ta duyurulduğu tarihi takip eden ilk günden itibaren 45 gün süreyle boykot edilir ve söz konusu yatırımcıya boykot süresinin bitiminden itibaren tüm pay senetlerinde geçerli olmak ve boykot süresinin bitimini takip eden ilk gün gerçekleşen işlemlerden başlamak üzere 30 gün süreyle brüt takas uygulaması getirilir. Borsadan boykot edilen gerçek ve tüzel kişi yatırımcıların kimlik ve unvan bilgileri ile uygulanma süresi, genel mektup ile ilan edilir ve KAP' ta duyurulur.

Boykot süresince Borsa Üyeleri, yatırımcının vekil sıfatıyla verdiği emirler ya da yatırımcı adına vekil sıfatıyla verilen emirler de dahil yatırımcı adına veya hesabına verilen hiçbir alım ya da satım emrini kabul edemez.

Ancak, boykot uygulamasının başlamasından itibaren 10 gün içerisinde, sadece yatırımcının üyeden kullandığı kredi veya ödünç aldığı pay senedi borçlarının kapatılması için kredi tutan ya da ödünç pay miktarı ile sınırlı olmak üzere yapılacak alım veya satım işlemlerine ilişkin emirler, boykot kapsamı dışında tutulur.

Yatırımcının saklama bakiyesi bulunan pay senetleri ile sınırlı olmak üzere, bu pay senetlerinin yatırımcı tarafından kullanılmayan rüçhan hakkı kuponlarının satışına ilişkin emirler boykot kapsamı dışındadır.

Yukarıda (e) bendinde belirtilen tedbirin uygulanmasından sonra yatırımcının söz konusu fiilleri tekrar işlemesi halinde uygulanacak tedbirlerin niteliği ve uygulanma süreleri Borsa Yönetim Kurulunca ayrıca kararlaştırılır.

Bu madde hükmü kapsamında belirtilen tedbirlerin alınması,, Sermaye Piyasası Kanunu'na ve Borsa düzenlemelerine aykırılık nedeniyle inceleme yapılmasına engel teşkil etmeyeceği gibi, yatırımcı bazında ilave tedbirler alınmasına ya da piyasa, pazar, platform, sistem, menkul kıymet, üye veya ihraççı bazında başka tedbirler uygulanmasına da engel oluşturmaz.

İş Sürekliliği ve Acil Beklenmedik Durum Planı Bilgilendirme Notu

Detaylı bilgi için tıklayın.

Emir İletimi, İşlemlerin Gerçekleştirilmesi ve Tasfiyesi Politikaları

Emir iletimi, işlemlerin gerçekleştirilmesi ve tasfiyesi politikalarına buradan ulaşabilirsiniz.

Bilgisayar ağında meydana gelebilecek sorunlar karşısında kullanılabilecek alternatif iletişim yöntemleri,

Ak Yatırım’ın acil ve beklenmedik durum karşısında, iş sürekliliğinin sağlanması, müşteri & 3. taraf mağduriyeti olmaksızın faaliyetlerinin devam edebilmesini teminen, mevcut mevzuat uyarınca tutmakla yükümlü olunan her türlü mali tablo ve kayıtlar elektronik ortamda yedekleri alınarak; basılı olarak tutulan her türlü kıymetli evrak ise, yangın, sel vb. afete karşı korumalı dolaplarda saklanmaktadır

Ak Yatırım faaliyetlerinin aralıksız sürdürülebilmesine yönelik bilgi işlem sistemlerinin devamlılığının sağlanmasını teminen ise, Ak Yatırım merkezde kullanılan tüm bilgi işlem sistemlerinin bir yedeği Akbank tarafından belirlenen bir merkezde tutulmaktadır

Bu süreçte bilgisayar ağında meydana gelebilecek kesinti sırasında telefon, faks vb. ile alınan Müşteri emirleri Borsa’ya iletilebilecektir. Böyle bir durumda aşağıda bilgileri verilen personelle irtibat kurulması gerekmektedir.

Mehmet TAMAN
Genel Müdür Yrd.
tel +90212 334 95 47,
fax +90212 292 84 01,
e_mail : mehmet.taman@akyatirim.com.tr
mehmett@bloomberg.net

Pınar ARAS
Bölüm Bşk.
tel +90212 334 95 46,
fax +90212 334 96 87,
e_mail : pinar.aras@akyatirim.com.tr
pinara@bloomberg.net

Mehmet İLGEN
Müdür
tel +90212 334 95 43,
fax +90212 292 84 01,
e_mail : mehmet.ilgen@akyatirim.com.tr
milgen1@bloomberg.net

Çağlar ŞENGİL
Müdür
tel +90212 334 94 30,
fax +90212 292 84 01,
e_mail : caglar.sengil@akyatirim.com.tr ,
csengil1@bloomberg.net

Dilek ERDOĞAN
Yönetici
tel +90212 334 95 75,
fax +90212 334 96 88,
e_mail : dilek.erdogan@akyatirim.com.tr

Neşe Pelin ÖZMEN
Yönetici
tel +90212 334 95 75,
fax +90212 292 84 01,
e_mail : nese.ozmen@akyatirim.com.tr ,
nozmen@bloomberg.net

Fitnat DERVENT
Yönetici
tel +90212 334 95 49,
fax +90212 292 84 01,
e_mail : fitnat.dervent@akyatirim.com.tr ,
fdervent1@bloomberg.net

Nazlı ÇALIK
Yetkili
tel +90212 334 94 84
fax +90212 292 84 01,
e_mail : nazli.calik@akyatirim.com.tr ,
ncalik1@bloomberg.net

TSPAKB Yatırımcı Hakları

Detaylı bilgi için tıklayın.

SPK Duyurusu

Detaylı bilgi için tıklayın.

Vergi Kimlik Bilgileri

Detaylı bilgi için tıklayın.

Elektronik ortamda müşteriler tarafından yapılabilecek işlemler ile müşteriye elektronik ortamda yapılacak bildirimler hakkında bilgilendirme notu

Elektronik işlem platformumuz olan Tradeall platformunda müşterilerimize kaldıraçlı alım-satım işlemlerinde(FOREX), yurtdışı türev piyasalarında(FUTURES ve CFD kontratları) ve yurtdışı borsalarda yabancı hisse senedi alım satım yapma imkanı sunulmaktadır. FOREX, CFD, FUTURES, VİOP işlemlerine ait hesap açılımları için müşterinin e-posta adresi zorunlu olup, bu ürünlere ait ekstreler ve diğer bildirimler bu e-posta adreslerine gönderilmektedir.

  • Elektronik ortamda müşterilerimizin sistemimizde kayıtlı e-mail adreslerine, işlem yaptığı piyasalara ilişkin yasal mevzuat çerçevesinde gönderilesi gereken günlük/aylık olarak nakit ve kıymet hesap ekstresi, açık pozisyon raporu, kar-zarar raporu, gayri nakdi teminatlar raporu, alım-satım teyit formu, gerçekleşen işlemler raporu vb. raporlar gönderilmektedir.
  • Müşterilerin yapmış oldukları işlemler neticesinde teminat tamamlama yükümlülüğü doğduğunda, teminat tamamlama (Margin Call) çağrısı cep telefonlarına kısa mesaj (SMS) veya e-posta gönderimi şeklinde yapılabilmektedir.
  • Müşterilerin Tradeall platformunda yapmış oldukları teminat çekme/yatırma işlemlerinde cep telefonlarına SMS bildirimi yapılabilmektedir.
  • SMS doğrulaması gerektiren durumlarda müşteri cep telefonuna SMS ile doğrulama kodu gönderilebilmektedir.
  • FOREX, CFD ve FUTURES işlemlerine ait bilgilere elektronik erişim hizmeti de sunulmaktadır.
Müşterilerin Sınıflandırılması Ve Profesyonel Müşterilerin Yararlanamayacakları Mevzuat Hükümleri

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından 17.12.2013 tarih ve 28854 sayılı Resmi Gazete’de “Yatırım Kuruluşlarının Kuruluş Ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ" yayımlanmıştır.

Bu tebliğ ile aracı kurumların tüm müşterilerini Tebliğin ilgili bölümlerinde belirtilen esaslar doğrultusunda profesyonel ya da genel müşteri olarak sınıflandırmaları istenilmiştir.

Profesyonel Müşteri:

Profesyonel müşteri" kendi yatırım kararlarını verebilecek ve üstlendiği riskleri değerlendirebilecek tecrübe, bilgi ve uzmanlığa sahip" müşteriyi ifade eder. Aşağıdaki kuruluşlardan biri olan veya sayılan nitelikleri haiz olanlar belgelerini ibraz etmek şartıyla Bankamızca profesyonel müşteri olarak kabul edilir.

a) Aracı kurumlar, bankalar, portföy yönetim şirketleri, kolektif yatırım kuruluşları, emeklilik yatırım fonları, sigorta şirketleri, ipotek finansman kuruluşları, varlık yönetim şirketleri ile bunlara muadil yurt dışında yerleşik kuruluşlar.

b) Emekli ve yardım sandıkları, 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun geçici 20 nci maddesi uyarınca kurulmuş olan sandıklar.

c) Kamu kurum ve kuruluşları, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Dünya Bankası ve Uluslararası Para Fonu gibi uluslararası kuruluşlar.

d) Nitelikleri itibarıyla bu kurumlara benzer olduğu Kurulca kabul edilebilecek diğer kuruluşlar.

e) Aktif toplamının 50.000.000 Türk Lirası, yıllık net hâsılatının 90.000.000 Türk Lirası, öz sermayesinin 5.000.000 Türk Lirasının üzerinde olması kıstaslarından en az ikisini taşıyan kuruluşlar.

Profesyonel müşteri olarak dikkate alınmak istemediğinizi ve bu talebinizi yazılı olarak Bankaya iletildiği durumlarda, bu talebiniz dikkate alınacaktır.

Genel Müşteri:

Profesyonel müşteri tanımı kapsamına girmeyen müşteriler “genel müşteri” kabul edilir.

Talebe Dayalı Olarak Profesyonel Müşteri:

Genel müşterilerden aşağıdaki nitelikleri haiz olanlar, yazılı olarak talep etmeleri ve aşağıdaki şartlardan en az ikisini sağladıklarını tevsik etmeleri durumunda, Bankanın sunabileceği hizmet ve faaliyetlerden profesyonel müşteri sıfatıyla yararlanabilir. Bir müşterinin profesyonel müşteri olarak kabul edilebilmesi için aşağıdaki şartlardan en az ikisini sağlaması gerekir:

a) İşlem yapılması talep edilen piyasalarda son 1 yıl içinde, her 3 aylık dönemde en az 500.000 Türk Lirası hacminde ve en az 10 adet işlem gerçekleştirmiş olmaları

b) Nakit mevduatlarının ve sahip olduğu sermaye piyasası araçlarının da dâhil olduğu finansal varlıkları toplamının 1.000.000 Türk Lirası tutarını aşması

c) Finans alanında üst düzey yönetici pozisyonlarından birinde en az 2 yıl görev yapmış olması veya sermaye piyasası alanında en az 5 yıl ihtisas personeli olarak çalışmış olması veya Sermaye Piyasası Faaliyetleri İleri Düzey Lisansı veya Türev Araçlar Lisansına sahip olması

Kurumumuza bu belgeleri ibraz ederek başvuran müşteri, Banka tarafından kabul edilmesi ertesinde talebe dayalı olarak profesyonel müşteri kabul edilecektir. Aksi takdirde genel müşteri olmaya devam edeceklerdir.

Müşteri, tabi olduğu sınıflandırmayı etkileyebilecek bir durum ortaya çıktığında söz konusu hususu Bankaya bildirmekle yükümlüdür. Yukarıda yer alan esaslar çerçevesinde verilen bilgilerin doğruluğundan ve gerektiğinde güncellenmesinden müşteri sorumludur.

Profesyonel müşterilerin yararlanamayacakları mevzuat hükümleri:

Yatırım Kuruluşları Tebliği’nin 31 inci maddesinin ikinci fıkrasında ifade edilen, profesyonel müşterilerin yararlanamayacakları mevzuat hükümlerine aşağıda yer verilmiştir:

a) Yazılı onay alınması kaydıyla saklamadaki varlıklarına ilişkin mutabakat alınması zorunlu değildir:

Yatırım Hizmetleri Tebliği’nin “müşteri ile saklamacı kuruluş arasında mutabakat” başlıklı 68 inci maddesinin birinci fıkrasına göre saklama hizmeti sunulan müşteriler ile saklamaya yetkili yatırım kuruluşunun iç kontrolden sorumlu birimi veya personeli tarafından müşteriye ait sermaye piyasası araçları ve nakde ilişkin her takvim yılında en az 1 defa yazılı veya elektronik ortamda mutabakat sağlanması zorunludur. Aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca profesyonel müşterilerden yazılı onay alınması durumunda birinci fıkrada yer alan mutabakatın yapılması zorunlu değildir.

b) Sözleşme yapılması kaydıyla saklama hesaplarındaki varlıkların bakiyesine ilişkin aylık bildirim yapılmak zorunda değildir:

Yatırım Hizmetleri Tebliği’nin “müşteri varlıklarına ilişkin bildirim” başlıklı 69 uncu maddesinin birinci fıkrasına göre saklamaya yetkili yatırım kuruluşu tarafından müşterilere ait sermaye piyasası araçlarına ve nakde ilişkin olarak müşterilere Kurulun belge ve kayıt düzenlemelerinde yer alan esaslar çerçevesinde asgari olarak ayda bir bildirim yapılması esas olup, bildirim yapılmaması hususunda profesyonel müşterilerle sözleşme imzalanması/talimat alınması veya bu hususa çerçeve sözleşmede yer verilmesi mümkündür.

c) Uygunluk testi yapılması zorunlu değildir:

Yatırım Kuruluşları Tebliği’nin “uygunluk testi” başlıklı 33 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre yatırım kuruluşlarının alım satıma aracılık ve halka arza aracılık faaliyetleri kapsamında yalnızca genel müşterilere uygunluk testi yapması zorunludur.

d) Yerindelik testinde yatırım amaçlarına ilişkin olarak yatırım süresi ile risk ve getiri tercihleri hakkında bilgilerin alınması yeterlidir:

Yatırım Hizmetleri Tebliği’nin “yerindelik testi” başlıklı 40 ıncı maddesinin dördüncü fıkrasına göre talebe dayalı olarak kabul edilenler hariç olmak üzere profesyonel müşteriler ile ilgili olarak;

  • Müşterinin mali durumunun yatırımın risklerini karşılayacak yeterlilikte olup olmadığına ilişkin olarak; gelir düzeyi ve yatırım amaçlı varlığı,
  • Müşterinin portföyünde veya hesabında gerçekleştirilecek işlemlere ilişkin riskleri anlayacak bilgi ve tecrübeye sahip olup olmadığına ilişkin olarak; müşterinin yaşı ve mesleği, eğitim durumu, genel ya da profesyonel müşteri olduğu, geçmişte gerçekleştirdiği işlemlere konu olan sermaye piyasası araçları, söz konusu işlemlerin türü, niteliği, hacmi ve sıklığı hakkında bilgilerin alınması zorunlu değildir (ilgili maddenin ikinci fıkrasının (b) ve (c) bendinde yer alan bilgiler).

e) Genel risk bildirim formu dışında ilave risk bildirimleri talep halinde açıklanır:

Yatırım Kuruluşları Tebliği’nin “müşteriye risklerin bildirilmesi yükümlülüğü” başlıklı 25 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca yatırım kuruluşlarının alım satıma aracılık faaliyeti kapsamında genel müşterilerine hizmet sunmadan önce birinci fıkra uyarınca yapılan genel risk bildirimine ek olarak üçüncü fıkrada belirtildiği üzere işleme konu sermaye piyasası araçlarının risklerini müşteriye açıklamak ve açıklamaların müşteri tarafından okunup anlaşıldığına dair yazılı bir beyan almak zorundadır. Aynı maddenin yedinci fıkrasında ise profesyonel müşterilerin talep etmesi durumunda yatırım kuruluşunun ikinci ve üçüncü fıkralar kapsamındaki açıklamaları yapmasının zorunlu olduğu hükme bağlanmıştır.

Alınan kişisel verilerin saklama ve kullanım koşulları

Yatırımcıların tüm şahsi verileri, ilgili emir iletim sistemi ve aracı kurum otomasyon uygulaması içinde saklanmakta, söz konusu verilere erişim yalnızca yetkili personel tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Ak Yatırım topladığı yatırımcı verilerini ve bunlardan türetilen verileri kurumsal saklama ünitelerinde yedekli sistemlerde saklamaktadır. Belli dönemlerde alınan bu yedeklerin sağlıklı muhafaza edilip edilmedikleri testler gerçekleştirilerek kontrol edilmektedir. Sermaye piyasası mevzuatı uyarınca iz kaydıyla (hash) saklanması öngörülen veriler elektronik ortamda zaman damgalı olarak saklanmaktadır. Şirketimiz bilgi güvenliği politikası çerçevesinde gerekli önlemler alınmaktadır.

Tüm müşteri sözleşmeleri ve belgeleri yalnızca yetkili kurum çalışanları tarafından erişilebilen güvenli ortamlarda saklanır. Müşterilerimizin kişisel bilgilerinde değişiklik olduğunda tarafımıza bildirim yapması gerekmektedir.

Yasal zorunluluk gereği bilgi vermekle yükümlü olunan kurumların talebi halinde kişisel bilgiler bu kurumlarla paylaşılabilecektir.

Kullanılan bilgisayar ağı ve şifreleme sisteminin olası riskleri ve güvenliği

Yatırımcılar, kullandığı Ak Yatırım uygulamaları ve Ak Yatırım’a emir iletimlerinde SSL sertifikası ile güvenli bağlantı yöntemi kullanılmaktadır. Ak Yatırım sistemleri güncel firewall ve anti virüs yazılımları ile son derece güvenli bir altyapıya sahiptir. Türkiye genelinde meydana gelebilecek internet, telekomünikasyon kesintilerinde, veri merkezlerimizin de etkilenebileceği doğal afet, toplumsal olaylar vb. mücbir sebepler dışında Ak Yatırım uygulamalarında kesinti oluşması beklenmemektedir. Teknik donanım, sunucu vb. kaynaklı kısa süreli servis sorunlarında ise ilgili telefon numaraları üzerinden hizmet verilmeye devam edilecektir.

SSL şifreleme yöntemi kırılması oldukça zor bir şifreleme yöntemidir. Ayrıca yatırımcı şifreleri de veri tabanında dahi şifreli tutulmaktadır ve personelin dahi görmesi mümkün değildir. Yatırımcı şifresinin phishing, kötü amaçlı yazılım vb. yöntemler ile temini risk oluşturmaktadır. Bu sebeple yatırımcıların kullandıkları cihazlarda kötü amaçlı yazılımlara karşı önlem almaları gerekmektedir.

Yatırımcıların işlem yaptıkları cihazların Internet bağlantılarında bir sorun olmadığından emin olmaları gerekmektedir. Ayrıca yatırımcı bilgilerinin istenmeyen kişilerin eline geçmesine sebep olabileceği için cihazlarında kötü amaçlı yazılımlara karşı gerekli güvelik önlemlerini almaları gerekmektedir.

Ak Yatırım hiçbir suretle kişisel bilgilerinizi e-posta yoluyla yatırımcılardan istememektedir. Yatırımcı şifreleri hiçbir koşulla Ak Yatırım personeli dahil kimse ile paylaşılmamalıdır. Genel kullanıma açık, Internet cafe, otel, havalimanı gibi yerlerde bulunan bilgisayarlardan finansal işlem yapılması genel olarak güvenlik sorununa sebebiyet verebilir.

Borsada işlem görmeyen sermaye piyasası araçları için verilen anlık alım satım fiyat tekliflerine,

Kaldıraçlı Alım Satım İşlemlerine konu ürünlere ait fiyat kotasyonları likitide sağlayıcı olarak adlandırılan global yatırım bankaları ve aracı kurumlardan derlenerek TradeAll işlem platformunda en iyi alıcı ve en iyi satıcı olarak müşterilere sunulur.

Tezgahüstü piyasa ürünü olan fark kontratı (CFD) ürünlerine ilişkin fiyat kotasyonları yurt dışı aracı kuruluşlardan elde edilerek müşterilere sunulur.

ak